Næste arrangement: Det traditionsrige Skt. Hansaftensarrangement. - 23. juni 2020 kl. 20:00 - 23:00
Museumsinspektør Morten Mortensen
Museumsinspektør Morten Mortensen.

Sådan kommer du i gang med at skrive dine erindringer

Nu har du muligheden for at deltage i et kursus i erindringsskrivning. I efteråret 2020 vil museumsinspektør Morten Mortensen stå for en studiekreds over fem lektioner á to timers varighed. Efter hans foredrag om erindringsskrivning på Farum Lokalhistoriske Forenings oktobermødet var der nemlig blandt medlemmerne stor interesse for at komme i gang med at skrive erindringer.

Mange mennesker har et ønske om at nedfælde deres erindringer – om deres baggrund, familie og arbejde – men det kan være svært at få begyndt og skabt orden i de mange minder. På kurset vil der blive arbejdet med skriftlig fremstilling, fortællervinkler, og hvordan man kan skaffe dokumentation. Erindringsskrivning er en både fascinerende og udfordrende beskæftigelse, der ofte bringer overraskende og interessante indsigter med sig. Kurset vil bestå af både individuelle og fælles opgaver.

Kurset er kun for medlemmer af FLF.

Kurset vil finde sted følgende onsdage kl. 19,00 -21.00: d. 16/9, 30/9, 14/10, 28/10 og 11/11 på Lokalarkivet, Stavnsholtvej 2.

Kurset vil blive oprettet, hvis der er minimum 10 deltagere.
Tilmelding lukkes, når der er 12 tilmeldte.

Ved tilmelding betales et gebyr på 200,- kr.

Tilmelding og betaling til Lise Rasmussen senest tirsdag d. 1. september.