bind1bind2

FuresøHistorien er en lokal danmarkshistorieMed udgangspunkt i de skelsættende begivenheder i danmarkshistorien generelt og udviklingen i Nordsjælland i særdeleshed beskrives, hvorledes man på Furesøegnen, generation efter generation, har tilpasset sig levevilkårene på forskellig vis.FuresøHistorien er skrevet af en arbejdsgruppe med medlemmer fra de lokalhistoriske foreninger i Værløse og Farum. I gruppen indgår fagfolk, såsom en geolog og et par historikere. Pensioneret universitetslektor i historie, dr. phil. Erik Helmer Pedersen, har været gruppens historiske inspirator.
Bøgerne er et solidt kildebaseret værk i 2 bind. Bind 1 er på 380 sider og bind 2 på 464 sider. Bøgerne er gennemillustrerede med et omfattende billedmateriale og oversigtskort mv. i farver.
Bøgerne vil kunne købes hos Bog og Ide, samt bibliotekerne i Farum og Værløse og hos Furesø Museer på Mosegaarden. Prisen er 350 kr. pr. bog. For medlemmer af de lokalhistoriske foreninger er prisen 285 kr. pr. bind.